ASIAKASREFERENSSI - PAROC

Videoneuvottelun toimittajaksi valittiin ketterä ja luotettava kumppani.

Maailmanlaajuisesti toimiva, rakennus- ja teknisiin eristeisiin erikoistunut Paroc uusi hiljattain videoneuvottelujärjestelmänsä. Videoneuvottelu on monitoimipaikkaiselle yritykselle tärkeä työkalu, jonka pitää toimia saumattomasti. Kun vanhan, ongelmallisen järjestelmän tilalle etsittiin uutta, valittiin toimittajaksi Praecom.

Paroc on ollut jo vuosia ahkera videoneuvottelupalveluiden käyttäjä niin sisäisten palavereiden kuin asiakasneuvotteluidenkin osalta. Vanhan, yli kahdeksan vuotta käytössä olleen, järjestelmän kanssa alkoi olla ongelmia, eikä toimittajan palvelutaso vastannut odotuksia.

– Lähdimme etsimään uusia laitteita ja niille sopivaa toimittajaa, jonka palvelutaso olisi entistä parempi. Kun kartoitimme vaihtoehtoja, Lifesizen-videoneuvottelulaitteiden edustaja Ruotsista otti meihin yhteyttä. Pian selvisi, että vastaavia laitteita Suomessa toimittaa Praecom, muistelee Parocin ICT-infrasta vastaava Markku Kuronen.

– Praecom vaikutti mielenkiintoiselta, pieneltä suomalaiselta yritykseltä, joka on keskittynyt juuri tähän asiaan. Me halusimme toimittajan, joka osaa hommansa kunnolla, ja tällä asialla Praecom onnistui meidät vakuuttamaan.

Räätälöity järjestelmä saatiin käyttöön kivuttomasti

Paroc oli tottunut vanhan järjestelmänsä kanssa tietynlaiseen toimintamalliin, jota haluttiin noudattaa myös uusien palveluiden kanssa. Palveluiden räätälöitävyys ja jatkuva tuki ovat Parocille tärkeitä tekijöitä.

– Vaikka uudet laitteet ovat hieman erilaiset, halusimme päästä mahdollisimman lähelle vanhaa toimintamallia, jotta järjestelmä on helppo ottaa käyttöön. Tämän haasteen Praecom ratkaisi hienosti – emme joutuneet järjestämään edes koulutuksia henkilökunnalle, Kuronen kehuu.

– Ongelmatilanteita varten meillä on käytössä numero, johon voimme soittaa puhelimella tai videoneuvottelujärjestelmällä. Praecom pääsee käsiksi laitteisiin ja järjestelmiin, joten avun saa nopeasti, jos haasteita tulee.

Saumatonta toimintaa eri palveluiden välillä

Suurin hyöty uudesta videoneuvottelujärjestelmästä Parocille on ollut sen yhteensopivuus Lync- ja Skype-ympäristöjen kanssa. Tämän ansiosta sisäiset neuvottelut ovat ketterämpiä ja ulkoisen asiakkaan saa videoneuvotteluun mukaan helposti.

– Ennen ulkopuolisia yhteyksiä jouduttiin erikseen tilaamaan. Nyt asiakkaalle voidaan jakaa pääsy yhden Internet-sivun kautta. Uusi järjestelmä on laadukas ja toimii moneen suuntaan saumattomasti.

– Voin ehdottomasti suositella kyseisiä laitteita ja Praecomia toimittajaksi. Asiakaspalvelu on ollut hyvää, palvelut ovat räätälöitävissä ja niihin pääsee kiinni eri järjestelmistä. Joustavuus on sana, joka kuvaa meidän ja Praecomin yhteistyötä hyvin, Kuronen summaa lopuksi.

LATAA ARTIKKELI PDF-MUODOSSA

Comment